Alla inlägg under september 2008

Av tingeling - 29 september 2008 22:28


JAG ÄR FET. ETT FETTO.

Jag skäms för att skriva vad jag har ätit här, verkligen SKÄMS. Ångest-attack-vill-bara-dö-skäms.


Jag är en idiot och jag äter som en idiot, halsen gör ont, jag har sömnbrist och imorgon ska jag träna.


Oh happy day...

Av tingeling - 27 september 2008 18:54


Åt precis glass. Bajs!

Har inte ätit något sedan frukosten men nu åt jag lite glass och tänkte att det är en god och tillräcklig middag. Precis då får jag reda på att vi ska äta ute(och jag måste följa med)...FET. Det är vad jag är och kommer att förbli, F-E-T.



Av tingeling - 27 september 2008 13:00


Nästan iaf. Jag har hunnit vakna, städa mitt bombnedslag till rum och äta frukost (2 mjuka mörka skivor bröd + keso + te med honung för min hals). Vikt efter frukost: 54.4 kg.


Matintag torsdag var hemsk:

  • 1 blåbärsmuffin
  • laxgratäng (typ) + 1 kantarelltoast
  • en halv tårtbit (var på kalas)
  • ris+kycklinggryta
  • te
  • kaffe
  • 4 dumle

Matintag fredag:

  • 1 mandarin
  • 1 äpple 
  • 1 blåbärsmuffin
  • kaffe
  • te
  • vatten
  • 3 dumle
  • potatissallad och lite kyckling (typ 3½ skedar sammanlagt)

Min förkylning vill inte släppa, varken hostan eller halsen. Nästa vecka tänker jag strunta i det och börja träna iallafall för det här går inte, jag förbränner ingenting! Har jobbat några dagar nu också då sitter jag VERKLIGEN stilla hela tiden.


Jag gick på fest igår, innan gick precis allting fel och jag var helt hysterisk och kunde inte hålla det inne så när jag väl kom till min pojkvän (typ en halvtimme sen dessutom!) så blev jag först alldelles tyst och sen kunde jag inte hålla mig utan jag började gråta. Sminket och allt blev förstört och bara rann men jag kunde inte hålla tillbaka och jag hade dessutom blivit arg på honom i onödan. Vad gör han inte då? Jo, han hade med sig en present till mig som han tog upp och gav mig då. Så gulligt. Han tröstade och kramades och jag bara skämdes för mitt barnsliga, korkade uppförande och alla problem bara försvann ur världen på något sätt.

Efter det gick kvällen bara uppåt och vi hade det trevligt. Han är så mysig och underbar. Och alla mina kompisar, vad gulliga ni var...


Av tingeling - 26 september 2008 19:07


Citat från min pojkvän nyss:

"Varför äter du så lite vid ****** tillfällen? Du äter ju alltid så mycket annars! Eller nej, där blev det fel..."


Aj, fy fan vad ont det där gjorde. Jag som var på partyhumör, vi skulle ju gå ut och festa med kompisarna. Nu är mitt party humör dött.

Inget sitter fint på mig längre. Alla kläder är skitfula och jag ser gigantiskt och tråkig ut. Jag vill inte ens gå ut längre.


Jag orkar inte med fler krav på mig själv!! Snälla världen, jag orkar inte mer. Nu kommmer tårarna.


Förlåt mamma och pappa för allt jag har gjort. Jag önskar att ni aldrig födde mig eller att jag skulle förtjäna allt en dag...Efter allt jag har gjort är det vad jag ångrar mest. Jag är värdelös. Jag hatar mig själv.


Av tingeling - 24 september 2008 22:25


Matintag:

  • 1 äpple
  • 1 mandarin
  • kaffe
  • te
  • vatten
  • 1 glas juice
  • 1 glas pepsi max
  • kycklingsallad med couscous

Jag lyckades hålla mig från ätandet under dagen idag trots glass, kitkat och annat jag brukar ha svårt att motstå hemma. Jag var inte ens sugen, var så himla arg på vågen från igår så jag vågade och ville inte. Vikten kom tillbaka till 55.4 nu ikväll iallafall.


Det var jätte trevligt på stan, träffade min absolut bästa kompis som snart ska åka ifrån mig och jag kommer sakna henne så mycket! Jag åt frukterna innan men sedan höll jag mig till de diverse dryckerna under dagen och åt salladen med henne på ett café.


Imorgon ska jag jobba, så ska ta med mig matlådan då och äta typ kycklingen för mamma undrade varför den fortfarande var kvar idag. På kvällen ska jag äta midddag med pojkvännen också, kul att vara med honom men jobbigt att äta...


Min halsont kom tillbaka idag för övrigt, SÅ JOBBIGT. Vill ju inte vara sjuk längre, det har gått typ två veckor! Jag vill ju kunna träna, det går så långsamt annars!!

Av tingeling - 24 september 2008 10:36


Jag vaknade klockan 8 och än så länge har jag inte ätit något. Jag känner mig faktiskt inte ens hungrig! SKÖNT.

Sitter och pluggar hemma nu trots allt och det känns bra. Ska snart ta lite te/kaffe också.


Klockan halv fyra ska jag träffa en kompis och jag vet att jag måste fika något då. Så funderar på att inte äta något fram till dess.

Dock har jag ett problem, mamma har gjort jätte fin och god matlåda till mig och jag kan bara inte slänga den. Jag får SÅ DÅLIGT SAMVETE och ångest varje gång jag ska slänga mat som mamma gjort (eller som någon i min familj betalat för, det är okej om det jag själv som betalat för den) men jag vet inte hur jag ska gömma den annars. Kanske om jag säger att jag vaknade sent och åt frukost och sen gick in till stan...? Men då måste jag äta den imorgon eller på fredag och det vill jag ju inte heller. ÅHHHHHH DUMMA SAMVETE. DUMMA ÅNGEST.


Av tingeling - 23 september 2008 21:34


Matintag:

  • 1 päron
  • 2 mandariner
  • 2 skorpor
  • 2 hårda tacoskal och ett mjukt + innehåll (sallad, köttfärs, ost, guacamole)
  • 2 werthers original sugar free

Träning:

  • 40 min promenad på morgonen

VARFÖR visar vågen så mycket idag?? Dessutom är min mage helt sjukt uppsvälld! Känns så jobbigt, ÅNGEST ÅNGEST!

Imorgon har jag inläsningsdag och jag kan inte bestämma mig för om jag ska vara hemma eller inte. Här hemma finns det ett kylskåp och det skrämmer livet ur mig. Men i skolan finns GODIS och det skrämmer mig mer. Jag har ett sådant sug nu (antagligen pga mensen, brukar bli så då) och är så rädd för vad jag kommer att äta imorgon.

Must. Be. Strong.


Av tingeling - 22 september 2008 22:49

JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  JAG VILL BLI SMAL. JAG VILL BLI SMAL.  


Det är verkligen det enda jag vill!

Ovido - Quiz & Flashcards