Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

LÄS DET HÄR!

Av tingeling - 7 januari 2009 02:20

Om ni någon gång under ert liv bestämma er för att läsa någonting eller så bara ska läsa ett enda inlägg på min blogg så LÄS DET HÄR:

Snälla, söta, rara flickor ock pojkar - sluta aldrig att äta normalt. Jag tänker erkänna en sjukt pinsam sak här i min blogg; jag har helvetes jävla hemorrojder ORSAKADE AV ATT JAG VARIT FÖRSTOPPAD UNDER LÄNGRE PERIODER AV MITT LIV PGA ATT JAG HAR ÄTIT FÖR LITE OCH/ELLER FÖR DÅLIGT. Jag ligger här, klockan 2:34 - mitt i natten och ska upp om 3 timmar - och kan inte sova PÅ GRUND AV SMÄRTA.

Jag har tagit 3 jätte starka värktabletter (alltså nivån kan jämföras med 8 alvedon!) och bedövningssalva ändå känns det som jag ska dö.

Tänk er hjärtklappning, panik och den mest olidliga fysiska smärta ni någonsin kan tänka er varenda gång ni ska gå på toaletten för att göra "nummer två". Det gör så ont att ni skriker och gråter på toaletten, smärtan tar över hela kroppen och blir så stor att ni måste ta ev er alla kläder för det känns som dom hjälper till att strypa er sakta och långsamt. Dessutom slutar det inte där utan det blöder och SMÄRTAN EFTERÅT är det värsta, den skulle jag göra vad som helst för att slippa. Verkligen vad som helst, t.o.m gå upp ett kilo för det!

Snälla, jag var dum nog att tro att jag var jätte tjock när jag var 16 och idag, nästan 7 år senare, har jag helt förstörda magtarmkanaler bara för att jag inte kunde ta itu med mina andra problem utan lät dem gå ut över maten och min viktkontroll...gör inte samma misstag som jag. Det finns så mycket jag inte kan äta eller svälja utan att få ont, så enkla saker som t.ex tomat eller paprika. Idag fungerar varken min mage, matstrupe eller mina tarmar ens i närheten av normalt längre. Det jag går igenom just nu, den fruktansvärda smärta jag känner, skulle jag inte ens önska min värsta fiende.

svarar på kommentarer senare..hoppas ni förstår, tack för ert stöd!

 
 
Joanna

Joanna

7 januari 2009 10:54

usch gumman jag kan knappt tänka mig din smärta! det måste vara som min smärtattack förra natten x 10! Jag önskar verkligen att du slapp de där smärtorna. I de tillfällena vill man bara dö för att bli av med dom. Men ett tag senare när det släppt brukar man glömma vad man då tänkt. Kommer det bli så för dig denna gång? Eller kommer du ta tag i problemen på allvar? För det känns på inlägget som att du känner att du har nått din gräns. Jag önskar dig all lycka!

Jag har kodat min blogg, bara till mig sj, tillfälligt. men du får gärna mejla mig på lifeasjoanna@hotmail.com

http://lifeasjoanna.blogg.se

 
Tingeling

Tingeling

11 januari 2009 23:54

SVAR TILL JOANNA:
Jag kan nog tyvärr inte sluta. Som sagt så har jag alltid trott på att ÄS beror på andra, psykiska faktorer och jag är inte stark nog att lösa dom och ta tag i dom så ja...jag lär fortsätta mitt beteende, tyvärr - verkligen inget jag är stolt över.

skulle gärna maila men jag har ingen anonymmail, har lovat att skaffa men det blir aldrig av...om du vill kan du skriva in lösenordet här så raderar jag bara kommentaren sen. Hoppas att allt är bra med dig, ta hand om dig gumman!

http://pinktingeling.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tingeling - 14 augusti 2011 21:31

    det är precis vad jag är. jag har inte skött mig. blivit tjock igen som vanligt.... löpning imorgon är inplanerat iaf, trots att jag är sjuk och har halsont.     DAGEN IN. ballerina kladdkaka, vitt bröd, ris o gryta...... fantastisk...

Av tingeling - 3 augusti 2011 23:25

    jag är så ledsen, känner mig så nere. har ätit 2 bars på hela dagen och sedan brast det.... jättemycket mat, ris, cheesecake, frukt, choklad.   Låt mitt elände ta slut.   Ja vill bara stänga in mig och inte behöva träffa någon, vara...

Av tingeling - 1 augusti 2011 21:34

  IN: 2 bars nutrilett, sallad och kyckling, youghurt   Imorse vägde jag 57,7 - åååh 57 den magiska sjuan! Hoppas att den stannar imorgon också och att det inte var typ "vattenbaserat"... ...

Av tingeling - 31 juli 2011 20:35

    träning: löpband 40 min    in: sallad, lite ris o kyckling   helt ok dag, när jag springer på löpbandet måste jag äta lite annars orkar jag nämligen inte fullt ut. Märker verkligen skillnad på löpningen, klarar inte det med bara 2 bar...

Av tingeling - 31 juli 2011 13:40

    frukost: 2 skivor mörkt bröd med färskost light + valnötter   nu: lite plugg och sedan löpning på gymmet! ...

Ovido - Quiz & Flashcards